Boekenvoorstelling van het Davidsfonds Willebroek met tentoonstelling ‘Rencontres, sporen op papier’ van
Serge Lhoir
Organisatie: Davidsfonds Willebroek
Inlichtingen: 0477 26 65 37 of willebroek@davidsfonds.net
Vernissage: vrijdag 31 augustus 2018 om 20 uur
Gratis te bezoeken op zaterdag 1 september 2018 van 14 tot 18 uur en zondag 2 september 2018 van 14 tot 17 uur
Boekenvoorstelling van het Davidsfonds
Lees je graag, kom dan zeker naar ‘Vers Geperst’, de boekenvoorstelling van het Davidsfonds. Ontdek meer dan 250 boeken en cd’s: romans, kinder- en jeugdboeken, boeken over toerisme en lifestyle, actualiteit en zingeving, literatuur en taal, geschiedenis, kunst en muziek.
Voor leden is een bezoek aan ‘Vers Geperst’ het uitgelezen moment om het lidmaatschap te vernieuwen. Niet-leden kunnen niet alleen kennismaken met een uitgebreid aanbod nieuwe boeken, maar ook met de vele voordelen van het lidmaatschap: korting op activiteiten van de afdelingen, op evenementen en cursussen van Davidsfonds Academie en op reizen van Davidsfonds Cultuurreizen. Via het lidmaatschap geniet je ook van exclusieve voordelen bij grote Vlaamse cultuurhuizen en van speciale aanbiedingen via de maandelijkse nieuwsbrief. Je bent al lid als je boeken en/of cd’s koopt voor een bedrag van 40 euro of meer. Je kan ook kiezen voor een lidmaatschapsbijdrage van 40 euro zonder aankoop van boeken en/of cd’s.
Tentoonstelling ‘Rencontres, sporen op papier’ van Serge Lhoir
Serge Lhoir is geboren op 18 oktober 1949 in Baudour. Serge was jaren actief in het kunstonderwijs (ESAPVE Bergen); nu leeft en werkt hij in Willebroek. Hij nam deel aan groepstentoonstellingen, maar stelde ook individueel tentoon. Serge Lhoir ontving verschillende Belgische en buitenlandse onderscheidingen.
Eén van de eerste betekenissen van het woord ‘rencontre’ (ontmoeting) verwijst naar het toevallige (denk aan een worp met een dobbelsteen). De tekeningen van Serge stellen een spel zonder regels voor, vervagen al te evidente sporen, laten ruimte voor het toeval en doen beroep op de verbeelding van de toeschouwer. Door de jaren heen ‘ontmoeten’ we bekende afbeeldingen, herinneringen van vroegere periodes. Geen variaties, maar ‘trans‑formaties’ die we kunnen waarderen zonder enige chronologie; sporen, littekens van zijn tijd.